بزرگترین مرکز گز پزی اعلا در اصفهان

بزرگترین مرکز گز پزی اصفهان بهترین نوع گز را پخته و به بازار عرضه می کند. امروزه استفاده از گز به عنوان یک شیرینی بسیار خوشمزه و شیک در بسیاری از محافل و میهمانی ها انجام می شود. همچنین شکلات قیفی لپ لپ از بهترین محصولات می باشد.

بزرگترین مرکز گز پزی اعلا در اصفهان

مواد تشکیل دهنده گز اعلای اصفهان

مواد تشکیل دهنده گز اعلای اصفهان

گز اعلا یکی از محبوبترین شیرینی های تولید شده در کشور می باشد. گز را می توان یکی از تنقلات شیرین و معروف دانست که در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ایران تولید می شود. به طور کلی گز محصول و سوغات استان اصفهان بوده اما شهرهای دیگری مانند چهارمحال بختیاری، کرمان، یزد، فارس نیز آن را تولید می کنند. فروش شکلات تخته ای یک کیلویی در بازار با بهترین برند ها عرضه شده است.

برای تهیه گز از مواد مختلفی استفاده می شود. اما مهمترین مواد به کار رفته در گز عبارتند از شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادام و پسته و هل و گلاب.

لازم به ذکر است که برخی از تولیدکنندگان برای تولید گز از ماده ای با نام «بادکا» نیز استفاده می کنند که مرغوبیت گز را کاهش می دهد. البته در تولید گز اصفهان معمولا از این ماده استفاده نمی شود.

گز اصفهان مرغوبیت و قدمتی بیش از نیم هزاره را دارد. بر اساس پژوهش های تاریخی قدمت این ماده خوراکی به عصر صفویان بر می گردد. در واقع با اوج شکوفایی صفویان، گز نیز به عنوان یکی از محصولات غذایی تولید شد.

گز نام خود را از یک شیره که روی درختچه گز ایجاد می شود گرفته است. گزانگبین نامی است که برخی روی گز گذاشته اند و این ماده نیز یکی از معدود قندهای دارای فروکتوز بوده که در طبیعت یافت می شود. ارزش این ماده به طور کلی ۴ برابر ارزش شیرینی شکر مورد استفاده در گز می باشد.

با توجه به سابقه تاریخی که گز در اصفهان دارد، تولید آن نیز با تجربه بسیار سینه به سینه گشته و امروز گز اصفهان را تبدیل به بهترین گز تولیدی در جهان نموده است. گز اصفهان با توجه به مرغوبیت بالایی که دارد در بسته بندی های متنوع به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

مرکز تولید بهترین گز اصفهان

مرکز تولید بهترین گز اصفهان

مرکز تولید بهترین گزها در اصفهان می باشد. در حال حاضر فروش گز اصفهان در تمام اصفهان صورت می گیرد. این گز انواع مختلفی دارد که در اینجا به اختصار به آنها اشاره می شود.

  • گز آردی
  • گز لقمه ای
  • سوهان گزی
  • گز خرمایی
  • گز پسته ای
  • گز بادامی
  • گز شکلاتی
  • گز پروبیوتیک

قیمت هر کدام از این گزها با توجه به مواد به کار رفته در آنها و میزان درجه کیفی شان متفاوت است. با این وجود گزهای پسته ای با توجه به میزان پسته مورد استفاده در آنها از قیمت بالاتری برخوردارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما