سوهان گزی قیمت | توزیع سوهان گزی اصفهان با نازلترین قیمت در کل کشور

بهترین سوهان گزی در قم که مرکز تولید سوهان است تولید می شود و به دیگر نقاط کشور ارسال می شود. البته تهیه سوهان گزی در اصفهان نیز که مهد تولید گز است صورت می گیرد و از این نقطه نیز توزیع آن به مناطق مختلف انجام می شود. در این نوع سوهان به جای مغز گردو و پسته با گز وسط سوهان را پر می کنند و از نظر اندازه از سوهان لقمه ای بزرگ تر است. سوهان گونه ای شیرینی سنتی ایرانی است که از جوانه گندم تهیه می شود. سوهان های اولیه نرم بودند و شبیه حلوا تهیه می شدند، اما فرایند تولید آن به مرور زمان تغییر کرد و سوهان های امروزی سفت و شکننده می باشند. سوهان لقمه ای، سوهان کاشمری، سوهان کره ایی، سوهان پشمکی، دسر سوهان و غیره از جمله اقسام مختلف سوهان به شمار می روند. مواد اولیه مورد استفاده در پخت و تهیه سوهان آب، آرد سبوسدار، جوانه گندم، شکر، روغن، زرده تخم مرغ، هل، زعفران، و مغز پسته می باشد.

 

 سوهان گزی اصفهان کنار کیک یزدی

تاریخچه سوهان و فرایند شکل گیری سوهان گزی

سوهان نوعی شیرینی سنتی است که شهر قم در ایران مهد تولید آن است. تاریخچه اولین سوهان تهیه شده در قم به زمان قاجار نسبت داده می شود.

در سال های ۱۲۸۹ تا ۱۲۹۰ هجری شمسی در مراسم افتتاحیه صحن عقیق حرم حضرت معصومه، شیرینی استفاده شده در این مراسم حلوایی با نام امروزی سوهان بود.

در این مراسم هر یک از بزرگان شهر به پاس احترام هدیه ای را به فرستاده شاه قاجار اهدا می کردند، که ملا ابراهیم شماعی نوعی حلوای تهیه شده از شکر را پیشکش کرد. نماینده شاه که پس از صرف ناهار این حلوا را مصرف کرد، خیلی از آن تعریف کرد و گفت این شیرینی غذای مرا هضم کرد و دقیقا مانند سوهانی که آهن را برش می دهد، غذای مرا برید. این جا بود که این حلوا سوهان نام گرفت و از آن پس به این نام خوانده شد.

امروزه در تهیه سوهان تغییر و تحولات زیادی به وجود آمده است. در واقع دیگر مانند حلوا نرم نیست و افزودن تخم مرغ به آن سبب سفتی و شکنندگی آن شده است. افزودن  بهترین گز اصفهان به ترکیبات سوهان از جمله تغییرات ذکر شده که گز سوهان اصفهان امروزه در بازار های مختلف به فروش می رسد.

 

سوهان گزی اصفهان

قیمت عمده سوهان گزی

مصرف سوهان در ابتدا مختص خانواده های اشراف و بزرگان بود، اما به مرور زمان عمومیت پیدا کرد و به عنوان بهترین سوهان قم مورد استفاده و خرید قرار گرفت.

مواد اولیه مورد استفاده در پخت و تهیه سوهان:

  • آب، آرد سبوسدار، جوانه گندم، شکر، روغن، زرده تخم مرغ، هل، زعفران، و مغز پسته

می باشند. سوهان های اولیه فاقد زرده تخم مرغ بودند و با آرد گندم تهیه می شدند به همین دلیل نرم بوده و کیفیتی مانند حلوا داشتند. افزودن ترکیبات جدید مانند زرده تخم مرغ سبب شد که سوهان شکل سفتی به خود بگیرد و به این ترتیب قابلیت ماندگاری بیشتری داشته باشد.

زرده تخم مرغ سبب کیفیت بهتر سوهان شده و جوانه گندم نیز که یک منبع غنی با ارزش غذایی بالاست، باعث می شود که سوهان یک خوراکی مغزی به شمار آید. خواص گز موجود در سوهان گزی نیز به کل خواص موجود در این شیرینی افزوده و ارزش تغذیه ای آن را افزایش می دهد.

قیمت گز اشرافی اصفهان و سوهان گزی به صورت عمده را می توان از عمده فروش و تولید کننده  گز و سوهان در شهر قم استعلام نمود. در صورت خرید اینترنتی گز و سوهان قیمت روز این کالا در وب سایت های مربوطه ذکر شده است و امکان سفارش و خرید عمده آن از این فروشگاه ها به خوبی میسر است.

 

سوهان گزی

کارگاه های تولید سوهان گزی درجه یک اصفهان در کل کشور

تولید انواع گز و سوهان گزی اصفهان در ابتدا در کارگاه های کوچک و محدودی صورت می گرفت. اما طبق آمار های منتشر شده، تعداد این مراکز در حال حاضر بسیار افزایش یافته است و تولید سوهان در واقع یکی از مشاغل عمده در قم است که بسیاری از افراد به این طریق کسب درآمد می کنند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ کارگاه سوهان پزی در قم فعال است که بخشی از آن در تناژ های بالا به خارج از این استان ارسال شده و بخشی نیز توسط زوار و مسافرین به عنوان هدیه و سوغات خریداری می شود.

از این رو در نتیجه فعالیت این کارگاه ها، سوهان گزی اصفهان با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار های مصرف می شود. از آن جا که گز صادراتی اصفهان و گز آنتیک در ترکیبات سوهان گزی استفاده می شود، بنابراین بهترین نوع سوهان از این استان به استان های دیگر کشور ارسال می شود.

 

 سوهان گزی اصفهان

مواد تشکیل دهنده سوهان+ گز برای تهیه سوهان گزی اصفهان

سوهان گزی ترکیبی از سوهان قم و گز اصفهان است که به همین دلیل هم دارای خواص گز و هم خواص سوهان می باشد. در تولید گز از موادی همچون:

  • انگبین
  • ترنجبین
  • عسل
  • مغز پسته
  • بادام
  • و سفیده تخم مرغ

تشکیل می شود. مواد تشکیل دهنده سوهان نیز عبارتند از:

  • آب، آرد سبوسدار، جوانه گندم، شکر، روغن
  • زرده تخم مرغ، هل، زعفران، و مغز پست

ترکیب گز و سوهان موجب تهیه شیرینی منحصر به فردی می شود که طرفداران بسیاری دارد. سوهان گزی همان سوهان لقمه ای که در وسط آن گز قرار داده شده و پیچیده می شود. ارقام مختلفی از سوهان گزی وجود دارد که عبارتند از:

  • سوهان گزی زعفرانی
  • سوهان گزی ساده
  • سوهان گزی با مغز بادام
  • و سوهان گزی نارگیلی

طعم و مزه های مختلف از سوهان گزی مطابق سلیقه و ذائقه مختلف افراد ایجاد شده است و به همین دلیل همه انواع آن دارای طرفداران خاص خود می باشد.

 

سوهان گزی اصفهان

ویژگی و خاصیت انواع سوهان گزی اصفهان

سوهان گزی ترکیبی از سوهان قم و گز اصفهان است که به همین دلیل هم دارای خواص گز و هم خواص سوهان می باشد. در تولید گز از موادی همچون انگبین، ترنجبین، عسل، مغز پسته، بادام و سفیده تخم مرغ تشکیل می شود. مواد تشکیل دهنده سوهان نیز عبارتند از:

  • آب، آرد سبوسدار، جوانه گندم، شکر، روغن
  • زرده تخم مرغ، هل، زعفران، و مغز پست

ترکیب گز و سوهان موجب تهیه شیرینی منحصر به فردی می شود که طرفداران بسیاری داشته و علاوه بر این از خواص فوق العاده ای نیز برخوردار است. به طور مثال جوانه گندم که یکی از مواد اصلی ترکیبات سوهان را تشکیل می دهد، سرشار از موادی مانند:

  • پروتئین، انواع ویتامین ها مانند ویتامین های گروه بی و ای، و مواد معدنی
  • دارای قند های طبیعی و سرشار از انرژی
  • جلوگیری ار خستگی و بی حالی و بهبود عملکرد عضلانی

همچنین سوهان گزی، این شیرینی خوش طعم دارای مواد مغذی و ویتامین b و e، آرامش بخش، جلوگیری از بی حالی و احساس خستگی و تقویت عضله ها می باشد.

به این ترتیب، با مصرف متعادل و مناسب سوهان گزی می توان از خواص فوق بهره مند شد.

 

 سوهان گزی اصفهان

فروش بهترین سوهان گزی اصفهان با نازلترین قیمت در کل کشور

خواص و فواید مصرف انواع سوهان گزی برای تمامی مردم شناخته شده و از این رو به عنوان میان وعده خوش طعم برای خانواده های ایرانی، یا به صورت عصرانه با چای مصرف می شود.

سوهان گزی یکی از سوغات های مخصوص و معروف قم می باشد که تولیدکنندگان آن می توانند به طور سفارشی آن را تولید نمایند. برای این منظور مقدار ترکیبات و مقدار و نوع مغز داخل آن را می توان به واحد های تولید کننده سفارش داد و خریداری کرد.

برای دریافت قیمت فروش سوهان گزی اصفهان می توان از بهترین برندهای گز اصفهان یا مراکز تولید سوهان قم قیمت را جویا شد. تولید کنندگان با محاسبه قیمت خرید مواد اولیه و مراحل مختلف خرید قیمت را محاسبه کرده و به خریداران اعلام می کنند.

 

 سوهان گزی اصفهان کنار چای

توزیع پرفروش ترین سوهای گزی اصفهان با نازلترین قیمت در کل کشور

امروزه با کیفیت ترین و پر فروش ترین سوهان گزی را می توان از سایت های معتبر به صورت اینترنتی خریداری کرد. سفارش اینترنتی این محصول از جایگاه ویژه ای در بین مشتریان خرده و عمده در سراسر کشور برخوردار است.
سوهان گزی، از سوغات لذیذ شهر قم بوده و این شیرینی خوش طعم دارای بیشترین فروش در بازار داخلی و برخی بازار های خارجی می باشد.
در نمایندگی فروش آنلاین انواع سوهان گزی درجه یک قم به صورت فله ای و بسته بندی شکیل و شیک با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به نقاط مختلف کشور ارسال می گردد.

خرید انلاین سوهان قم، از سایت های اینترنتی که به فروش اقلام مختلف سوغاتی های ایرانی می پردازند امکان پذیر است. ضمن این که:

  • قیمت سوهان مشهد، مراکز خرید سوهان معروف قم
  • روش های خرید سوهان گزی ارزان
  • مراحل تولید گز

از جمله اطلاعاتی هستند که از طریق این شبکه های مجازی قابل مطالعه است.

 

سوهان گزی

نکات مهم درباره با سوهان گزی درجه یک و مرغوب اصفهان

همان طور که بیان شد، مواد مختلفی برای تهیه سوهان گزی به کار می رود که روغن و کره حیوانی یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده آن می باشند که نقش مهمی در کیفیت آن دارند.

سوهان مرغوب سفت نبوده و به دندان نمی چسبند و خوردن آنها طعم حس خوبی را به انسان منتقل می سازد. از این رو اگر سوهان بی کیفیت تهیه شود، عملا باعث از دست دادن خریداران و مشتریان در بازار های داخلی و خارجی خواهد شد.

برای خرید سوهان قم و انواع سوهان گزی با قیمت ارزان باید به دنبال مراکز تولیدی بود که ضمن تولید با کیفیت، تولیدات خود را با قیمت مناسب عرضه می دارند. برای این منظور خرید سوهان گزی عمده می تواند روش بسیار مناسبی برای خرید ارزان قیمت و در حجم زیاد به شمار آید.

افزون بر این ها، برخی تولید کنندگان ممکن است از طریق فروش ویژه به عرضه سوهان گزی با قیمت مناسب و ارزان بپردازند. از این طریق نیز امکان خرید این کالا ممکن خواهد شد.

 

سوهان گزی

خریداران سوهان گزی اصفهان در سراسر کشور

 

سوهان گزی نوع خاصی شیرینی است که در بین عموم مردم دارای طرفداران زیادی بوده و به ویژه کسانی که برای زیارت حضرت معصومه به قم می روند حتما با خود چند بسته سوهان به عنوان سوغات برای اطرافیان خود می آورند.

سوهان گزی در طعم های مختلفی مانند:

  • سوهان گزی زعفرانی
  • سوهان گزی ساده
  • سوهان گزی با مغز بادام
  • و سوهان گزی نارگیلی

تهیه می شود که می تواند تامین کننده سلایق مختلف باشد. به جز عامه افراد که خریداران جزئی به شمار می روند، گروهی نیز خریداران عمده سوهان بوده که به شهر ها و نقاط مختلف ایران آن را ارسال می دارند.

این گروه ها با سرمایه قابل توجه و در سطح وسیع در این زمینه مشغول به کار می باشند. بخشی از فعالیت این افراد به صادرات سوهان نیز می انجامد و هر ساله بخش قابل توجهی از این شیرینی دلنشین و مطبوع به کشور های عربی، اروپائی و امریکایی و نقاط مختلف جهان ارسال می شود.

از این رو خریداران خارجی نیز در دیگر کشور ها کسانی هستند که سفارش دهنده سوهان گزی می باشند.

 

سوهان گزی

نمایندگی فروش وتوزیع سوهان گزی اصفهان در سراسر کشور

تولید سوهان در دیگر شهر ها هم صورت می گیرد اما کیفیت و طعم سوهان قم زبان زد عام و خاص است.

نمایندگی های فروش سوهان گزی اصفهان هم اکنون آماده ی توزیع و فروش انواع سوهان گزی به صورت فله و بسته بندی می باشند. با مراجعه ب این نمایندگی ها می توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیتی بی مثال و قیمتی مناسب خریداری کنید.

هم چنین سایت شرکت بازرگانی آرتا، جهت خرید آنلاین در اختیار شما مشتریان عزیز می باشد.

سوهان گزی بسته بندی شده

 

عرضه بدون واسطه سوهان گزی درجه یک

تهیه سوهان در ابتدا به کمک دست انجام شد که به همین علت فرایند تولید بسیار کند بود و حجم تولید نیز پایین بود. از این رو سوهان در مقدار بسیار کم تولید می شد. کفگیری به نام هستون کار تهیه سوهان را به کمک دست صورت می داد.

حدود سی الی چهل سال قبل تراشکاری با ساخت دستگاه هم زن، سرعت تولید سوهان را افزایش داد و در نتیجه سوهان توانست در مقدار انبوه تولید شده و به فروش برسد.

به مرور زمان صنعت تولید سوهان نیز با تحول روبرو شد و سوهان گزی که ترکیبی از گز اصفهان و سوهان قم است، به مجموعه سوهان های تولیدی و شکل های مختلف آن افزوده شد.

بخش قابل توجهی از سوهان امروزه توسط زائران از این شهر خریداری می شود.
عرضه ی بدون واسطه از مزایای مجموعه ی آرتا می باشد. چرا که با حذف واسطه ها، قیمت کاهش یافته و محصول سریع تر و با کیفیتی بهتر به دست مشتریان خواهد رسید.
مجموعه ی آرتا با عرضه ی بدون واسطه ی سوهان گزی درجه یک، این امکان را برای زائران و مجاوران فراهم ساحته تا این محصول لذیذ را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا تهیه کنند.

سوهان گزی در جعبه

لیست مراکز فروش سوهان گزی در تهران

تولید سوهان با طی نمودن مراحل مختلفی صورت می گیرد که به اختصار عبارتند از:

  • آماده سازی خمیر که ترکیبی از آرد نول و جوانه گندم و آب است.
  • عمل آوری خمیر به کمک حرارت و دستگاه همزن
  • استراحت دادن به خمیر
  • افزودن شکر و حرارت مجدد
  • افزودن روغن و خاموش کردن حرارت
  • افزودن زعفران، زرده تخم مرغ

در تمامی مراحل فوق عمل هم زدن انجام می گیرد تا خمیر به عمل آید و آماده پهن کردن و تزیین با مغز پسته می شود.

در مرحله پهن کردن خمیر به وسیله مشته، می توان آن را به صورت لقمه هایی در آورد و داخل آن را با گز پر کرد به این ترتیب سوهان گزی تولید می شود.

مراکز فروش زیادی عرضه کننده سوهان گزی می باشند که در تهران به دلیل تقاضای زیاد و واقع شدن جمعیت زیاد، تعداد این مراکز بیشتر است. لیست این مراکز را می توان از صنف فروشندگان و یا از طریق اینترنت به دست آورد.

سوهان گزی بسته بندی شده

معرفی انواع سوهان گزی اصفهان به طور کامل

سوهان گزی از جهات گوناگون دارای تفاوت است که عبارتند از:

  • از نظر طعم که در طعم های مختلفی مانند نارگیلی، بادامی و ….تولید می شود.
  • از نظر نوع بسته بندی که به شکل جعبه های فلزی باشد یا به اشکال دیگر
  • از نظر قیمت با توجه به طعم آن

سوهان گزی باید به رنگ قهوه ای بوده و عطر آن دلنشین باشد و ظاهری خوب داشته باشد. دیگر این که تازه باشد و بوی ماندگی ندهد. از عواملی که تعیین کننده کیفیت بالای سوهان می باشد، نوع روغن به کار رفته در آن می باشد که این موضوع در سوهان خوب به خوبی قابل رویت است.

دیگر این که سوهان باید فاقد هر گونه رنگ و مواد افزودنی باشد. سوهان تولید شده در کارگاه های مختلف توسط آزمایش های مختلفی همچون آزمون های شیمیایی و میکروبی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. به این ترتیب پس از اطمینان از سلامت آن و بررسی عواملی مانند:

  • اندازه گیری فلزات
  • تشخیص رنگ
  • درصد چربی
  • میزان قند و نوع پسته

مهر تایید بر آن زده شده و سپس به فروش می رسد.

خرید سوهان گزی اصفهان با نازلترین قیمت

ترکیبات سوهان گزی دارای مزیت های بسیاری است که بخشی از آن عبارت است از:

  • زعفران: نشاط آور و ضد افسردگی و اضطراب، کاهش دهنده کلسترول و چربی خون، مفید برای سلامت قلب و تضمین کننده سلامت کبد و ضد پیری
  • هل: چاشنی خوش عطر و ضد اضطراب و استرس و درمانی برای بیماری هایی مانند دیابت و آسم
  • مغز پسته: سرشار از پتاسیم، کنترل کننده فشار خون و جلوگیری کننده از سکته مغزی
  • جوانه گندم: سرشار از ویتامین های گروه بی و ای و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و منیزیم
  • زرده تخم مرغ: منبع پروتیین، استحکام بخش استخوان ها و سیستم ایمنی بدن

نخستین سوهان ها به صورت دستی تهیه می شدند اما با افزایش تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات مختلف در کارخانجات تولید آن افزایش یافت. از این رو برای تهیه سوهان می توان آن را از درب کارخانه با قیمت مناسب خریداری کرد. برای این منظور ارتباط با واحد فروش کارخانه می تواند به خرید این کالا سرعت بیشتری بخشد.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات صنعتی در کارخانجات سوهان پزی، به تبع میزان تولید نیز افزایش یافت. همین امر موجب تعادل در چرخه ی عرضه و تقاضا گردید که موجب کاهش قیمت سوهان می شود. بازرگانی آرتا با عرضه ی سوهان گزی درجه یک با نازلترین قیمت توانسته جایگاه خوبی را در بازار خرید و فروش سوهان گزی به دست آورد. رضایت مشتری از خرید بیانگر این جایگاه است.

کارگاه تولید سوهان گزی

عوامل موثر در قیمت سوهان گزی اصفهان

قیمت سوهان گزی ارتباط مستقیمی با کیفیت تولید آن دارد. برند های معروفی در این زمینه مشغول به کار می باشند که با رعایت استاندارد های لازم، توانسته اند به عنوان تولید کننده ی برتر و یا حتی صادر کننده معرفی شوند. عوامل مختلفی بر قیمت سوهان گزی موثر اند که توجه به هر کدام موجب تغییر قیمت تمام شده ی محصول می شود.

از عواملی که بر قیمت این تولیدات تاثیر زیاد دارد مواردی مانند:

  • کیفیت پسته
  • مغز های موجود در آن
  • نوع جوانه گندم
  • رنگ
  • و نوع چربی و روغن به کار رفته
  • نوع فرآوری
  • نوع بسته بندی
  • میزان عرضه و تقاضای بازار

از مهمترین موارد می باشند. در صورتی که قیمت هر یک از مواد اولیه ذکر شده افزایش یاید، قیمت این محصول نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

 

 سوهان گزی

راهنمای خرید سوهان گزی با کیفیت بالا

برای خرید سوهان گزی با کیفیت بالا توجه به نکاتی جند حائز اهمیت است. به عنوان مثال توصیه می شود خرید از مراکزی که سالیان زیادی است در این شغل فعالیت دارند و تولید کننده بهترین نوع سوهان می باشند، صورت گیرد.

تولید سوهان نیز توسط گروه های زیادی صورت می گیرد که برخی از آنها تولید کننده و برند برتر هستند. به جز این عامل در هنگام خرید سوهان به نکاتی مانند:

  • عطر و رنگ مناسب سوهان گزی
  • ظاهر خوب
  • تازگی سوهان
  • نوع روغن به کار رفته

توجه به نکات فوق می تواند منجر به تهیه سوهان با کیفیت عالی و درجه یک شود.

 

سوهان گزی در بسته بندی شکیل

صادر کنندگان سوهان گزی در ایران

بیش از ۷۰۰ کارگاه سوهان پزی در استان قم می باشند که برخی از آنها دارای فعالیت صادراتی بوده و هر ساله میزان مشخصی سوهان به سراسر دنیا صادر می شود.

کشور های مختلفی مانند:

  • کشور های عربی، کشور های اروپایی، آمریکا و کانادا

از جمله مقاصد صادراتی این کالا می باشند که متقاضی بالای سوهان می باشند. صادر کنندگان ایرانی از طریق خرید محصولات تولید کنندگان و طبق سفارشاتی که از این کشور ها دریافت می دارند، انواع سوهان را در بسته بندی های مناسب و شیک به این کشور ها ارسال می دارند. از این رو در فروشگاه های این کشور ها می توان این سوغات ایرانی را مشاهده نمود.

 

بسته بندی سوهان شکیل

بازرگانی فروش سوهان گزی اصفهان

سوهان گزی در گذشته بیشتر به شیوه سنتی و با دست تولید می شد ولی در حال حاضر پخت این شیرینی با کمک دستگاه های مخصوص انجام می گیرد.

کارگاه ها و کارخانه های مختلفی در استان قم مشغول به فعالیت تولید سوهان گزی می باشند که از طریق شبکه توزیع خود آن را به سراسر کشور ارسال می دارد.

فروش سوهان گزی در بازار داخلی یا بازار های خارجی به کمک شرکت های بازرگانی صورت می گیرد که به تجارت و خرید و فروش این محصول می پردازند.

بازرگانی ها واحد هایی هستند که می توانند در سطوح مختلفی فعالیت داشته باشند و بر اساس تقاضای بازار های خارجی یا داخلی امر توزیع و پخش را به کمک سیستم و شبکه پخش به انجام برسانند.

 

بسته بندی سوهان گزی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما