خرید گز کرمانی اصفهان با پایین ترین قیمت

 از تنقلات شیرین، معروف و سنتی ایران، سوغات اصلی اصفهان گز کرمانی اصفهان قیمت مناسب است؛ همچنین در همدان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس  نیز تولید می‌شود. برای تهیه گز از شکر، مغز بادام و پسته ، سفیده تخم مرغ، و هل و گلاب استفاده می‌شود. برخی تولیدکنندگان گز از نوعی ماده به نام بادکا نیز استفاده می‌کنند که این ماده ارزش غذایی آن را پایین می‌آورد.

خرید گز کرمانی اصفهان با پایین ترین قیمت

گز کرمانی و مواد تشکیل دهنده آن

گز کرمانی و مواد تشکیل دهنده آنمواد تشکیل دهنده گز (ترکیبات) عبارتند از: گز انگبین، شکر، گلوکز، سفیده ی تخم مرغ، گلاب، مغز پسته یا بادام و سایر انگبین های گیاهی هم چون ترنجبین، گز علفی و خلال بیدمشک. هم چنین می ‏توان از عسل طبیعی به عنوان جایگزین گز انگبین استفاده کرد. به دلیل آنکه عسل طبیعی توسط زنبور تولید می‏ شود نوعی انگبین گیاهی محسوب می‏ شود.
مراحل تولید گز به شرح ذیل است :برای تولید گز ابتدا در ظرف بزرگی شکر را با مقداری آب (در حدود ۲۰ درصد وزن شکر) مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه آن را جوشانده و قبل از اضافه کردن انگبین (آخرین دقایق جوش) گلوکز را اضافه می‏کنند و حرارت دهی را قطع می کنند و از صافی عبور می‏ دهند تا کاملا زلال شده مواد اضافی و زاید حذف شوند. مخلوط بدست آمده در حین حرارت درون ظروف بزرگ هم زده می‏ شود تا غلیظ شود که در اصطلاح به آن سیاه چاشنی می ‏گویند.در مرحله بعد سفیده تخم مرغ زده شده و کف کرده تا حجم آن افزوده شود. سپس سفیده ها را به ظروف حاوی سیاه چاشنی اضافه می کنیم و کمی شکر به آن اضافه می‏ کنیم. در مرحله بعدی مقداری گلوکز به آن افزوده می شود که با هدف کم کردن غلظت شیرینی شکر انجام می‏شود. در این قسمت که به آن مرحله رسیدگی گفته می‏ شود مواد مخلوط شده را تحت حرارت ملایم زیر دستگاه های هم زن قرار می ‏دهند و باید توجه شود که حرارت لازم به میزانی است که مواد داخل آن ها به مرحله پخت نرسد.در صورتی که حرارت کم نشود سفیده تخم مرغ سوخته و حالت پوکی و پفی مورد نظر حاصل نمی‏ شود. بعد طی مدت کوتاهی حرارت زیر پاتیل ها (ظروف بزرگ) روشن و دستگاه همزن با سرعت کمتر در مقایسه با مراحل قبل مخلوط را هم میزند تا آب سفیده تخم مرغ تبخیر و در نهایت گز بدست می ‏آید. در ادامه مقدار مورد نیاز مغز پسته یا بادام بسته به نوع گز به مخلوط اضافه می ‏شود. برای آنکه مغز پسته و بادام کاملا و به شکل یکدست با محتویات پاتیل شود دستگاه های هم زن به مدت ۵ دقیقه آن ها را با هم مخلوط می ‏کنند. سپس گز ساخته شده در ظروف مخصوص قالب‏ گیری می ‏شوند.پس از خنک شدن، با ماشین های قیچی در ابعاد گوناگون بریده و ماشین های جلد گیر« سلفون پیچ » با روکش مخصوص آن ها را جلد می گیرند. گز آماده شده وارد انبار با دمای مناسب می شود و بعد به بازار عرضه می شود. 

لیست قیمت انواع گز کرمانی اصفهان

لیست قیمت انواع گز کرمانی اصفهانقیمت گز اصفهان با توجه به تنوع تولید این محصول، نوسانات زیادی دارد. طی سالهای اخیر انواع گز آردی از نظر طعم و مزه تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام نرخ و قیمت متفاوتی دارد. اگر قصد خرید ارقام سفارشی و درجه یک تولیدی استان اصفهان را دارید، شناخت برندها و سفارش مستقیم می تواند راهگشای شما برای اطمینان از کیفیت ارقام انتخابی باشد.

قیمت گز کرمانی براساس نوع گز تعیین می گردد.چون تولیدات گز از انواع گوناگون مغز پسته ای و بادام بوده و هر یک دارای یک قیمت است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما