صادرات گز ایران به کشور عراق

صادرات گز ایران به کشور عراق در سال های اخیر و از زمانی که روابط اقتصادی و سیاسی بین این دو کشور به اوج خود رسیده است، رونق گرفته. این محصول اصیل و خوشمزه ایران بسیار مورد علاقه عراقی های قرار گرفته است به طوری که بازار خرید گز اصفهان در عراق و یا دیگر کشورهای عربی بسیار خوب شدت گرفته است.
صادرات و خرید و فروش گز اصفهان در سال های اخیر ارز آوری بسیار خوبی برای کشور داشته است به طوری که در سال ۹۵ بالغ بر ۵ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان آورده است.

شکلات سفید تخته ای از زمان شکوفا شدن بسیار مورد توجه تجار و بازرگانان و وزرایی که از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند قرار گرفته است.

صادرات گز ایران

 

صادرات گز اصفهان

صادرات گز ایران یکی از هدفهای بزرگ مجموعه بازار گز اصفهان می باشد که تا حدودی به هدف خود نیز رسیده است. اما در این راه هدف های بزرگتری نیز وجود دارد که دسترسی به آنها غیرممکن نمی باشد. رزومه کاری این مجموعه در امر صادرات گز ایران به کشورهای دیگر، رزومه قابل قبولی می باشد به طوری که به برخی از کشورها نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه، آلمان و چین صادرات انجام داده است و به نوع خود قدم مهمی در امر صادرات و ارزآوری برای کشور برداشته است.

صادرات گز ایران

 

قیمت صادراتی گز اصفهان

صادرات گز ایران هم به طریق انبوه و هم توسط توریست هایی که به ایران می آیند صورت می گیرد. تا به حال نشده توریستی وارد کشور ایران بشه و از شهر اصفهان دیدن کند ولی طعم لذیذ گز را امتحان نکرده باشد.
قیمت گز صادراتی اصفهان در حال حاضر تابع بسیاری از موارد از جمله میزان مصرف مغز پسته و انگبین های طبیعی که در تولید گز از آن ها استفاده می شود، میباشد.

به طوری که در ماه های گذشته قیمت گز اصفهان به دلیل نوسانات بازار ارز و نیز افزایش قیمت مغزیجات از جمله پسته بالا رفته است.

صادرات گز ایران
ولی در حال حاضر با کاهش قیمت این محصول خوشمزه و اصیل ایران رو به رو هستیم. به دلیل ثابت نشدن قیمت ها و برخی دلایل دیگر از جمله میزان خرید و تحویل سفارش در کشور مقصد میبایست با تیم فروش مجموعه در تماس باشید تا لیست قیمت های به روز را به همراه تصاویر آنها در اختیار شما قرار دهند

همانطوری که در نمودار زیر مشاهده می کنید تغییرات و نوسانات قیمت مغز پسته از ابتدای سال ۹۷ تا ابتدای شهریور ماه نمایش داده شده است. در نمودار کاملاً واضح می باشد که از ابتدای سال قیمت های مغز پسته شروع به افزایش کرده و تا اوایل شهریور ادامه پیدا کرده و از آن پس تقریباً ثبات خوبی داشته و حتی کاهش قیمت نیز به چشم می خورد.

صادرات گز اصفهان

تاریخچه گز اصفهان

گز سوغات اصلی اصفهان به شمار می رود و یکی از تنقلات شیرین، معروف و سنتی ایران نیز می باشد. اولین تولید کننده و یا مخترع گز فردی به نام محمد علی شکرچیان در اصفهان بوده است. قدمت گز اصفهان به بیش از ۴۵۰ سال میرسد.

گز اصفهان در ابتدا با نام حلوا چوبه و به هدف تقویت نیروی کارگر در زمان خود تولید شده است و به مرور زمان به نام گز تغییر پیدا کرده است. این ماده بسیار لذیذ به دلیل داشتن انگبین از خاصیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باعث تقویت قوای جسمی افراد میشود.

اگر بخواهیم ریشه ی نام گز را بیابیم باید سری به شهرستان خوانسار از توابع استان اصفهان بزنیم شهری سرد سیر و کوهستانی. این شهر به دلیل مجاورت با رشته کوه ها و نیز افزونی های گل و گیاه به بهشت اصفهان شهرت پیدا کردند. گل لاله واژگون که یکی از نادرترین گل های جهان می باشد متعلق به این شهرستان است.

صادرات گز ایران
اما آنچه به شکلات شونیز طلایی کیلویی شهرت داده، شهد و اساره ای به نام انگبین و یا گز انگبین می باشد که از درختچه هایی به همین نام در این شهرستان و نیز در استان چهارمحال بختیاری گرفته می شود.

انواع گز اصفهان

گز اصفهان در حال حاضر در انواع و اقسام مختلفی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود که هر کدام از آنها خود نیز با طعم های گوناگون ساخته و تولید می شوند. انواع گز اصفهان به شرح زیر می باشد:

گز لقمه ای اصفهان

گز آردی اصفهان

گز برشی و یا سکه ای اصفهان

گز پروبیوتیک

هر کدام از آنها با طعم های مختلفی نظیر زعفران شکلات و یا بیدمشک و یا موارد دیگر معطر و خوشمزه شده اند.


منبع:isfgaz.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما