فروش انواع گز و پولکی پسته ای اصفهان

گز و پولکی اصفهان یکی از معروفترین سوغات اصفهان است که بین مردم محبوبیت خاصی دارد، از طرفی گردشگران داخلی و توریست های خارجی که به این شهر وارد می شوند نیز از این شیرینی ها بسیار خوشمزه خوششان می آید. پولکی اصفهان مانند آبنباتی نازک و شفاف است که با طرح‌های مختلفی تهیه می‌شود که عبارتند از: زنجبیلی، عسلی، لیمو عمانی، کاکائویی، کنجدی، نارگیلی، پسته ای و زعفرانی.
گز اصفهان هم جزو محبوب‌ترین و معروف‌ترین خوراکی اصفهان است که پیشینه تولید آن به دوران صفویه بازمی‌گردد.

فروش انواع گز و پولکی پسته ای اصفهان

گز و پولکی پسته ای و انواع آن

گز و پولکی پسته ای و انواع آن

گز از تنقلات شیرین، معروف و سنتی ایران، سوغات اصلی اصفهان است. برای تهیه گز از شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادامو پسته و هل و گلاب استفاده می‌شود.

گز حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، قند مانند گلوکز، فروکتوز، ساکاروز و مالتوز، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، لوتئین و زآگزانتین است.

گز اصفهان مرغوب ترین نوع گز است. از انواع گز می توان به گز آردی، گز لقمه ای، سوهان گزی، گز شکلاتی، گز کم کالری، گز خرمایی و گز بدون قند اشاره کرد.

از دیگر سوغاتی های دوست داشتنی و شیرین اصفهان پولکی را می توان به هر گردشگری معرفی نمود ، پولکی طعم بسیار مطلوبی دارد که می توان آن را با چایی نوش جان کرد.

در حقیقت «پولکی» نوعی شیرینی از دسته «آب‌نبات‌ها» است که به صورت قطعات کوچک و گرد و نازک تولید می‌شود و به خاطر شباهت آن به پول فلزی یا سکه، در گذشته «آب‌نبات پولکی» و امروزه به اختصار «پولکی» خوانده می‌شود.

پولکی سنتی مرغوب اصفهان به دلیل آن که از شیره نبات تولید می شود دارای طعم و مزه ویژه ای می باشد به همین دلیل در بین مردم از اعتبار و توجه ویژه ای برخوردار است.

انواع  پولکی شامل پولکی ساده و پولکی  همراه انواع مغزها و اسانس ها می باشد.

پولکی های عیر ساده عبارتند: پسته ای، کنجدی، نارگیلی، عسلی، زنجبیلی، لیمو عمانی و زعفرانی. که در این‌ میان پولکی پسته ای محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد.

پولکی نسبت به قند عوارض کمتری دارد و برای سلامتی دندان هم مضر نیست.

چرا گز و پولکی اصفهان، پرفروش ترین شیرینی سنتی است؟

چرا گز و پولکی اصفهان، پرفروش ترین شیرینی سنتی است؟

گز و پولکی پسته ای اصفهان از بهترين و پر فروش ترین سوغاتي‌هاي اصفهان است كه تمام مسافران در تمام ايام سال بدون هيچ گونه محدوديتي مي‌توانند از اين سوغاتي خوش طعم بهره‌مند شوند. هميشگي و تكراري نشدن اين محصول يكي از ويژگي‌هاي مهم آن است.‌ پرفروش ترین گز اصفهان بسته به عواملی نظیر کیفیت و مرغوب بودن گز، و قیمت مناسب متفاوت است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما